Portfolio
340
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-340,bridge-core-3.1.3,qi-blocks-1.3.3,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.8.1,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode_enable_button_white_space,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.3,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-6

Ontworpen, gemaakt en te zien…

Om je een beeld te geven van eerder werk, een greep uit mijn eerdere projecten.

elbee afbeeldingen web line_01-midden

Burgemeester van Napels durft de stap te zetten

– vernieuwde identiteit –

Als ondernemer ben je atlijd in ontwikkeling. Dit restaurant, als sinds 2015 een fijne klant, wilde een nieuwe identiteit met behoud van het huidige logo (en interieur). Hier zie je dat in de menukaart: duidelijk, stoer en Italiaanse gezelligheid, door eenvoud en materiaalgebruik.

Van gerecycled papier. De losse pagina’s zijn eenvoudig te vervangen bij wijzigingen. Omslag en pagina’s zijn gelamineerd vanwege het intensieve gebruik. 

Studio elbee is als onze pizza's; anders dan de rest en met meer smaak.
elbee afbeeldingen web line_01-midden

Van persoonlijk budget tot tomatenpapier

– duurzaam omgaan met je personeel –

Een personeelsblad waarin je het beste van je eigen personeel naar boven laat komen. Met echte verhalen, feiten en ideeën. Duurzaamheid is niet alleen zonne-energie, recyclen en vooruitgang. Het is ook sterk zijn in je werk, een gezonde en verse lunch in eigen kantine én ruimte krijgen voor ontwikkelingen daarbuiten. In dit bedrijf en in dit magazine wordt je in dit alles meegenomen. In samenwerking met de afdeling communicatie heb ik dit magazine mogen opmaken, uiteraard binnen de identiteit van Accolade.

het magazine is gedrukt met inkt op waterbasis, op tomatenpapier: gerecycled papier met resten van tomatenplanten.

elbee afbeeldingen web line_01-midden

Een nieuwe stap voor Jersey-koeien in Hoonhorst

– rode loper voor bezoekers en koeien –

Een groene en rustgevende omgeving met supervriendelijke eigenaren die je alles willen vertellen over deze Jersey-koeien. Voorbijgangers het ‘open weiland gevoel’ geven is het meest belangrijk. Je bent welkom om even tot rust te komen met een kopje koffie/cappuccino, bakje yoghurt of beker verse melk. Dit was dan ook de insteek voor het logo en de visuele identiteit.

Voor alle uitingen zijn bewuste keuzes gemaakt met het oog op budget en duurzame materialen die ook duurzaam vervangen kunnen worden wanneer er iets wijzigt.

elbee afbeeldingen web line_01-midden

Dé Gouden Plak uitgegraven tot het veen

– verder dan papier –

Als regiomarketeer van Regio Heerenveen wilde de stichting graag een Gouden Plak hebben die je ook echt kunt vastpakken, met daarop het bestaande logo. Mijn inspiratie om te gaan ‘graven’ kwam van twee kanten: de ontstaansgeschiedenis van Heerenveen als veenontginningsdorp én de lagen van een stuk multiplex dat ik net had liggen. Het gouden laagje bovenop is uitgegraven tot het veen, dat de basis is van onze gouden regio. De Gouden Plak is inmiddels al diverse malen uitgereikt en was ook onderdeel van een social media campagne.

deze houten Gouden Plak heeft een doorsnee van 50 cm, is machinaal gefreesd en daarna met de hand geschilderd. 

Zó fijn om jou in ons team te hebben.
elbee afbeeldingen web line_01-midden

Wat een happening: het WK-ijshockey in Thialf

– communicatie met beweging –

 Het begon al mooi: het ontwerpen van een nieuw logo en identiteit én het bidbook waarmee Heerenveen zich presenteerde als locatie. Dit alles binnen de restricties van de IIHF, de internationale ijshockeyfederatie. Toen we ook echt de locatie werden, mocht ik de volledige WK-vormgeving ontwerpen!

 In de uitingen zie je het stoere en snelle van deze sport terug, evenals de kleuren van de Nederlandse bond. Ik werkte vanuit Stichting Regio Heerenveen ’n Gouden Plak samen met eventmarketing, gemeente Heerenveen, Thialf, IJshockey Nederland en de IIHF, de internationale ijshockeyfederatie. 

Voor alle uitingen zijn bewuste keuzes gemaakt met het oog op duurzaamheid: duurzame materialen, gerecycled papier en stoffen, mogelijkheden voor hergebruik na het event en het budget.

elbee afbeeldingen web line_01-midden

Reisboek IJsland op z’n best

– herinneringen versterken –

Ik houd ervan om boeken te maken. Boeken met veel en mooi beeldmateriaal, waarin ik met speelse typografie de sfeer en de kenmerken van het onderwerp, in dit geval een land, kan versterken door vormgeving. Voor IJsland is dat: leegte met impact, contrasten, ruwe natuur, eenvoud en toch een bepaalde luxe. Zo’n boek brengt me weer helemaal terug naar IJsland.

Van gerecycled papier. In samenwerking met de lokale kwaliteitsdrukker.    

elbee afbeeldingen web line_01-midden

Je krijgt spontaan trek…

– het water loopt in de mond –

Wie in Heerenveen e.o. kent ze niet? De broodzakjes van Wijn & Spijs. Je weet dat er wat lekkers in zit, je trakteert jezelf en krijgt er spontaan (nog meer) trek van. Samen met o.a. de cadeaubon, autobelettering, lint, bordjes en nog veel meer. Het geheel zorgt voor de herkenbaarheid van Wijn & Spijs Heerenveen. In deze uitingen zie je de combinatie van ambachtelijk en luxe terug.

 Gerecycled kraftpapier versterkt de boodschap van de winkel én is hygiënisch. Eén kleur inkt en het ontbreken van grote inktgevulde vlakken zijn ook een vorm van duurzaam drukwerk.

elbee afbeeldingen web line_01-midden

kees is veel meer dan een fijne en unieke plek

– unieke typografie –

Een unieke en fijne plek waar specialty coffee en gezonde voeding samenkomen. Met producten die zo vers, natuurlijk, biologisch en eerlijk mogelijk zijn. En volop aandacht voor de bewustwording van wat we eten. Dit allemaal in een inspirerende ruimte waar je mag zijn wie je bent. Uniek in zijn soort. Dat vraagt om een eigen letter met natuurlijke vormen, niet perfect strak. En als we díe letter niet kunnen vinden… dan ontwerp en maak ik die simpelweg zelf.

elk leeg stukje papier dat bij een ander in de papierbak zou belanden, gebruik ik om op te schetsen en te ontwerpen. De schetspotloden zijn inmiddels 20 jaar oud en doen het nog erg goed. De uitwerking gebeurt uiteraard digitaal zodat het altijd en overal (her)gebruikt kunnen worden.

elbee afbeeldingen web line_01-midden

Spreekt mijn insteek jou ook aan?

Verzamel je gedachtes en krabbels en laten we kennismaken.
Ik kijk uit naar een leuke groeizame samenwerking. 🙃

grafisch-ontwerper-Lieke-studio-elbee-heerenveen-logo-magazine-ontwerpster-visuele-identiteit-kennismaken

een greep uit mijn opdrachtgevers

elbee afbeeldingen web line_01-links